Monday, December 21, 2009

Selawat Tafrijiyah



Fadhilatnya ;
  1. Menurut Imam Ad-Dainuri, barangsiapa mbc selawat ini 11 kali setiap selepas sembahyang lima waktu, rezekinya tidak putus-putus dan mendapat kedudukan yg tinggi.
  2. Menurut Imam Al-Qurtubi, barangsiapa mmbaca selawat ini 41 kali atau 100 kali, Allah akn menghilangkan segala dukacita dan dipermudahkan segala urusan kehidupannya.
  3. Barangsiapa mmbc selawat ini 313 kali setiap hari, nescaya akan terbuka beberapa rahsia ghaib.
  4. Barangsiapa membaca selawat ini 4444 kali akan tercapai segala cita2 dan hajatnya di dunia dan akhirat,
  5. Menurut kitab KHAZINATUL-ASRAR, sesiapa yg mengamalkan selawat ini maka memudahkan faham dan membuka tabir ilmu pengetahuan serta mendekatkan diri kepada Allah.

Selawat ini saya dapat drpd seorang sahabat yg alim.saya blm kenal rapat dengannya, tapi masyaallah, dialah satu2nya sahabat yg  byk membawa sy kepada kesedaran..selawat ini telah beliau amalkan,dan telah merasai pengalaman menakjubkan..saya sendiri mengamalkan selawat ini 11 kali setiap lepas solat dan istiqamah melakukannya..dan alhamdulillah, merasa ada suatu perasaan aneh dalam diri.Banyak pekara yg mendekatkan diri kepada Allah, terbuka seluas2nya.
Selain mengamalkan selawat tafrijiah, sy jg ada amalkan membaca selawat syifa untuk kesihatan badan.Kedua2 selawat ini pernah menjadi kontroversi kerana ada ulama yg berpendapat syirik mengamalkannya tetapi,  telah mencapai kesepakatan drpd ulama yg mengakaji tafsirannya, menjadikan selawt ini boleh diamalkan asalkan pergantungan sepenuhnya ditujukan kepada Allah S.W.T...Wallahualam..
 

2 comments:

  1. mohon copy selawat nie ye ^-^

    ReplyDelete
  2. TERIMA KASIH ATAS SHARE ILMU..INSYAALLAH MENJADI AMALAN HIDUP KITA..

    ReplyDelete