Monday, January 25, 2010

Mana bayi kita?



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Ceria tak melihat wajah comel di bawah ni.Sebagai ibu, aku sangat merasa terhibur..jom cuci mata sama2..insyaallah..



























Tapi macam mana dengan bayi ni??



Ini juga..?!


Dan yang ni?


Sebagai seorang ibu, hati juga mudah rasa tersentuh.Melihat anak2 orang lain, seperti melihat anak sendiri.

kerana apa ya?
Kerana aku juga seorang ibu, aku juga seorang insan.Yang punya rasa simpati dan peduli..

Tapi sampai mana?

Anak2 kita orang ISLAM.Bayi2 dan kanak2 ini adalah generasi ISLAM.Sampai bila ye ini akan berterusan..
Berjuanglah adik, berjuanglah rakan2 kerana Allah..

Selamatkanlah PALESTINE..
SAVE PALESTINE..

Mahukah melihat  bayi2 orang ISLAM lagi..?
Ini dia..


Bayi ISLAM..dilahirkan untuk diambil nyawanya?
Aku tidak sanggup merenung gambar ini lagi.Kerana aku tidak kuat..Kuatkah orang lain melihatnya..Kuatkah??

Dan cukupkah sekadar bersimpati?Cukupkah?

Sudahkah kita bertanya diri apa silap kita?Adakah kita rela membiarkannya??

Kalaulah mengikut sedikit iman yang terpalit pada diri, sanggupkah kita syahid kerana Allah?Ke medan perang?.Atau setidaknya perjuangan menentang hawa nafsu duniawi.Menentang hasutan hasutan Syaitan..Bolehkah kita?

Sampai bila hendak melihat bayi ISLAM yang sebegini?
Sampai bila....?







No comments:

Post a Comment